20 juli San Francisco

21 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Een drukke ochtend: de auto naar een goedkopere parking krijgen dan dat van het hotel , aan pier 33 geraken om naar Alcatraz te varen en ontbijt vinden. Grote premiere voor ons: we hebben een Uber gebruikt!! Daarmee zijn we geen Ubermensen geworden maar we zijn toch wel hip niet? Stressen: lukt het, komt ie, maar alles verliep prima! En goedkoop! Op tijd aan de pier, met volle maag, inschepen maar. Prachtig zicht op de stad en de baai. Alcatraz is indrukwekkend, en heel druk. Na een ontvangst door een park ranger ( het is een Nationaal Park!) begonnen we met Nederlandstalige audiogids ons bezoek. Groot is het niet, max 300 gevangenen, maar zo ´n kleine cellen, geen comfort. En vooral veel aandacht aan de ontsnapping van 1962 ( verfilmd met Clint Eastwood) en de mislukte en gewelddadige poging in 1946. Een ranger vertelde ook zeer uitgebreud hierover, met alle details over de ontsnapping, zeer boeiend. Terug op het vasteland wandelden we naar Fishermans Wharf en pier 39. Een bezoekje aan het Hard Rock Cafe en een lekker etentje met zicht op de zeeleeuwen later stopten we aan de oude onderzeeer van wo II en en het liberty schip ( zoals de schepen die Antwerpen bevoorraden in wo II). In de nabije hangars is een verzameling oude arcade en spellen, sommige zeer oud, maar ook onze jeugd met Pacman, space invaders of Donkey Kong. Arthur probeerde Pacman maar vond de joystick zooo primitief, Koen toonde de kinderen wat een flipperkast was, Elise klopte mollen weg en Marie gooide wezentjes om. Best leuk allemaal. Van daaruit besloten we terug te keren naar ons hotel, deze keer met de kabeltram. Het was wel even wachten, en na enige aarzeling namen Arthur en Marie plaats aan de buitenkant om te hangen aan de tram. Iedereen vond de rit door de steike straten de moeite. Na het zwemmen gingen we bij een echte authentieke Italiaan eten: overheerlijk. En nu is het bedtijd😴

1. Oma:
    21 juli 2019
    Mooi verhaal en ik denk een interessant bezoek. Recht uit de film
    Blij dat je dit alles voor ons verteld en op foto legt.
    Nog veel plezier
    oma