4 augustus JFK library-Plymouth -Cape cod

5 augustus 2022 - Cape Cod, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Boston richting het schiereiland Cape Cod, het vakantieoord van alle New Yorkers.  Maar eerst houden we halt aan de JFK Library en Museum. Een prachtig gebouw aan het water, daar waar de familie Kennedy met de boot Amerika bereikte. Een indrukwekkend museum met veel persoonlijke objecten van de voormalige president en zijn gezin en replicas van enkele kamers van het Witte Huis. Van geboorte tot begrafenis volg je John F Kennedy met originele film en geluidsfragmenten. Heel indrukwekkend en een aanrader.

We zetten onze route verder richting Plymouth waar de pilgrim fathers aan land kwamen met de Mayflower begin 17de eeuw. Er bestaat een perfecte replica van de Mayflower die je kan bezoeken. Helemaal niet zo groot eigenlijk.  Ook de Plymouth Rock waar volgens de mythe de mayflower aan land kwam en op botste kreeg onze aandacht in de enorme hitte.(99 graden, bijna 37 graden dus).

In de late namiddag bereikten we onze eind halte op het schiereiland Cape Cod in Yarmouth, om te overnachten in een typisch Amerikaans hotel met binnen en buitenzwembad, en een hete hottub voor Nathalie en Arthur. Nadien leek het hier best frisser. Het is hier minder warm maar zeer vochtig, er is een toestel in de kamer om de vochtigheidsgraad te regelen en Koen zijn bril dampt aan bij het buitenkomen😁… het oogt hier groen en soms zelfs wat moerassig, veel toeristen en ondanks de vele restaurants moet je hier dan ook even wachten op je tafel. Morgen bezoeken we het schiereiland.