Bad Harzburg - Goslar

12 augustus 2021 - Quedlinburg, Duitsland

Op onze laatste dag reden we naar Bad Harzburg. Het werd vooral een dagje gekenmerkt door het aanschuiven. Dit dorpje bleek heel toeristisch en we moesten wel een uur aanschuiven om met een kabelbaantje naar boven te kunnen op de berg, en om de tickets te kopen voor het baumwimpfelpad. Maar ons geduld werd beloond en we geraakten boven waar ook nog resten zijn van een oud kasteel.

Maar vooral het Schwebebahn interesseerde ons: een baan naar beneden dat je zwevend in een stoeltje schommelend afdaalt. Ook daar moest ons geduld een klein uurtje worden getest maar met een prachtige beloning. Zes minuten lang, zwevend tussen de bomen met bochtjes die een pretparkgehalte gaven, Koen en de kinderen hebben er enorm van genoten.  Nathalie verkoos rustig de wandeling naar beneden te doen en iedereen daar op te wachten met de camera.

Na een kleine lunch, reden we door tot de kleine stad Goslar, waarvan ook de altstadt is erkend als werelderfgoed door het Unesco. Een aangenaam toeristisch stadje met veel vakmanhuizen (1500 stuks!) en heerlijke ijssalons elke 50 meter. Ook het beroemde oude Kaiserpfalz dat meer dan duizend jaar oud is kan hier bezichtigd worden, alleen was 1645uur te laat om het van binnen nog te gaan bezoeken... we deden nog een zonnig terrasje op de Marktplatz en na een bezoekje aan een winkel met alleen Amerikaans snoep, keerden we voor een laatste keer terug naar ons huisjein Quedlinburg.
We hadden deze keer plaats bij de nabije Italiaan maar met twee aparte tafels. De kinderen vonden het superplezant. Arthur bestelde in het Duits voor zijn zusjes, zo schattig. 🥰 en wij hadden een romantisch onderonsje.

Zo de vakantie zit er bijna helemaal op nu, maar het heeft toch deugd gedaan. We zagen mooie dingen, deden leuke dingen, en we kunnen al dromen van de volgende vakantie… hopelijk volledig coronavrij🙏

1. Tania Van Zand:
    15 augustus 2021
    Tof reisverhaal. Mooie foto’s.