dag 6 Colleville, Arromanches en Longues

17 juli 2018 - Colleville-sur-Mer, Frankrijk

Vandaag begon de dag bewolkt. Na een muzikaal ontbijt reden we richting Colleville om daar het museum Overlord te bezoeken, opgericht door een zekere Leloup op basis van zijn persoonlijke verzameling. Heel veel bezoekers hier, en heel veel militaire voertuigen en objecten. Zeker de moeite. Volgend bezoek is natuurlijk het Amerikaanse militaire kerkhof van Colleville. Na een ernstige controle ook van onze tassen mochten we binnen. Mooi modern museum, met veel persoonlijke verhalen die het heel emotioneel maken. Je kan je niet begeven tussen de graven, tot Koens grote teleurstelling, en bij het buitenkomen vielen er ook enkele druppels regen: de hemel weende mee... we zetten onze koers verder naar Arromanches, een gezellig dorpje, met veel terrasjes en winkels. Het d-day museum sloegen we deze keer over. De Kunstmatige haven van de geallieerden konden we door vloed niet zo goed zien, maar het was toch een leuke uitstap, met lekkere ijsjes ... Op weg naar huis stopten we nog even in Longues met een van de best bewaarde stukjes van de Atlantik Wall, ook druk bezocht door vele toeristen. En aangezien de zon al teruggekeerd was, sprongen de kinderen nog even in het zwembad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade