dinsdag 25 juli Freiburg

25 juli 2017 - Triberg, Duitsland

We vertrokken in de regen naar de Titisee, waar een groot overdekt Badenparadies  met veel buizen is. Helaas waren we niet de enigen, en aangezien er eigenlijk in de regio zo goed als niets is om te doen wanneer het regent was de hele regio daarnaartoe: het was vol, je kon slechts binnen wanneer iemand buiten kwam, een file van 50 m stond aan te schuiven, minimum 1 uur wachttijd. We reden dus verder naar Freiburg, weer een stadje bezoeken, en geen leuke zwemdag. Freiburg is vooral een shopping stad, met een autovrij centrum en een aantal mooie gebouwen (herbouwd na bombardementen in 1944), waaronder de kathedraal, de Munster die de bombardementen wel onbeschadigd overleefde en tjokvol mooie kunst steekt. Tijdens het bezoek aan de kathedraal werden we -net zoals alle andere bezoekers vergast op donderende orgelmuziek die door de kathedraalbeuken galmde. Om te bekomen aten we 'lange rote' worsten in een broodje op het plein van de Munster, zoals iedereen daar hoort te doen, naar het schijnt. Om het in Marie haar woorden te zeggen: het is eigenlijk gewoon een hot dog... We reden nadien naar huis om nog even in het binnenzwembad een duik te nemen. Vanavond vroeg in bed, want morgen proberen we het weer te trotseren en rijden we naar Europapark...