Dinsdag Bonn

30 oktober 2018 - Bonn, Duitsland

Vandaag konden we een rustige start nemen, en begonnen met een bezoek aan de drukke outlet van Haribo in Bonn. Een grote supermarkt: VOL SNOEP... alle soorten, apart zelf te vullen zakjes, gewone snoep zakjes, dozen... alle smaken, zelfs beertjes per kleur. 0,59 cent per 100 gram, iedereen maakte zijn eigen zakje, zelfs Koen, en de ene zak was zwaarder dan de andere... topmoment!

we reden verder tot Bonn waar we het museum voor Deutsche Geschichte gingen bezoeken, de Duitse geschiedenis vanaf 1945 tot nu. Heel veel objecten, heel modern, gratis ook, helaas wel alles in het Duits alleen, maar toch boeiend genoeg voor iedereen... vandaar vertrokken we met de metro naar Bonn centrum. We hebben nog steeds geen milieuvignet dat hier overal verplicht is in de steden, en niet zomaar te vinden is... al gelukkig werkt het openbaar vervoer hier snel en goed. Veel winkels en een aangenaam centrum in Bonn. Ook een Lindt winkel, met zeker 20 verschillende soorten Lindor bollen: paradijs nummer twee. Daar gingen we ook nog eten en hadden tijd tekort omnog het Beethovenhuis te bezoeken. Beethoven vindt je hier wel bijna op elke hoek van de stad. Uiteindelijk toch nog geluk met het weer, een paar druppels in de late namiddag alleen.