Donderdag 27 juli Haslag, Waldsee enz

27 juli 2017 - Triberg, Duitsland

Weereens in de regen vertrokken we deze keer naar het nabijgelegen Haslag om te gaan wandelen. Daar bleek het gelukkig droog en begonnen we aan een flinke klim naar de uitkijktoren van Urenkopf (zelf 34 m hoog!). Onderweg kom je de gedenkstatte tegen van het KZ Vulkan en de resten van de grotten en bunkercomplexen die de Fransen na de oorlog tot ontploffing brachten. In totaal een dikke zes kilometers, 350m klimmen. Nadien aten we een heerlijk slaatje in de Waldsee Terasse en reden we langs Guttach terug naar huis, met een stop in de avonturenminigolf (met zelfs twee echte golfholes in het gras!). Elise kreeg daar plots een kleine teek op haar arm die al gelukkig nog maar half vasthing.brr. Terug thuis, waar het meteen terug begon te regenen (de specialiteit van Triberg is duidelijk niet alleen de koekoeksklokken...) probeerden Koen en Nathalie de infrarood sauna uit. Klaar om morgen deel twee in Europapark aan te kunnen...