Onderweg, tijdens een coronapandemie...

9 juli 2020 - Flüelen, Zwitserland

Donderdag 9 juli

Op reis met de Palinckxkes in Coronatijd...

Het was een heel rustige rit met een eerste stop in Duitsland in een tankstation: drie autos op de hele parking, zo rustig voor een zomervakantie hebben we nog niet gehad. Ook niet dat je verplicht een mondmasker moet dragen, al gelukkig waren we erop voorbereid, met ontsmettingssprays en nodige gels.

Na Mannheim ging de temperatuur omhoog en tegen Freiburg zaten we aan 30 graden, blauwe lucht en zon. Dat zit al goed. Ook voor de lunch waren max 10 mensen in het restaurant. Af en toe een toerist. Wel moesten we onze contactgegevens achterlaten voor het geval er een coronauitbraak zou zijn... daar kan Belgie nog iets van leren.

Voor ons hotelletje in Altdorf nog even een stop in Kussnacht, waar Nathalie al jaren langs wou... Een vernieuwd kapelletje ter ere van de daar overleden koningin Astrid. Op de plaats zelf is er een stenen kruis, de perenboom waar ze tegenaan vloog ligt na een storm in het lokale museum.

We reden nadien door tot Altdorf, ons eindstation voor vandaag, daar deden we een wandeling door de oude straten, langs het standbeeld van Wilhelm Tell, en uiteraard de lokale supermarkt Coop vol heerlijke chocolade en kazen. Wat wel opvalt is dat je van de corona veel minder merkt hier in Zwitserland, weinig tot geen maskers, en dat zijn dan meestal toeristen, wel gel aan de ingang en afstand op de terrasjes.

Alvast een mooie start van de vakantie... Op naar Italie..