Todtnau

30 juli 2017 - Triberg, Duitsland

Voor onze laatste vakantiedag reden we naar Todtnau. Daar was vandaag een oldtimermeeting en rommelmarkt, maar trekt vooral de toeristen aan met zijn Hasenhorn rodelbaan, spectaculairste van Duitsland en 2,8 km lang. Waar ze de mensen wel mee bedriegen is dat de wachttijd 30 min bedraagt, terwijl de werkelijkheid bijna 2 uur is... vele toeristen waren daar niet zo blij mee, maar de rit naar beneden bleek wel de moeite waard te zijn... op de terugweg stopten we langs een charmant terrasje en geen reis in Schwarzwald zonder.... Schwarzwaldtorte te eten. Deze stelde niet teleur, te kersen smaken heel anders. Bijna in Triberg hielden we halt in een souvenirswinkel, vooral vol houtwerkjes. Al gelukkig hebben we geen dakkoffer mee... en nu is het tijd om in te pakken, nog even wachten op het avondeten (vandaag kozen we voor kalbgeschnetzeltes met rosti). Het is een leuke vakantie geweest, bedankt om ons te volgen.  (Ps en net op dit moment begint het weer te regenen, Triberg always...)