Kutna Hora en Harrachov

31 juli 2023 - Harrachov, Tsjechië

Tijd om afscheid te nemen van Praag vandaag, en op naar het Reuzengebergte aan de Poolse grens. Onderweg hielden we nog even halt in Kutna Hora, vroeger gekend om zijn ijzermijn en nu unesco werelderfgoed, op een klein uurtje ten oosten van Praag. Kleine steegjes, met helaas gesloten winkels op maandag, ondanks de vele toeristen en een grote gotieke kathedraal gewijd aan St Barbara van eind 14 de eeuw. De stad probeerde jarenlang de titel van hoofdstad van Praag af te snoepen… nu daar zijn ze dan niet echt in gelukt.
Wat verder in de stad is er de kerk van Sedlec, met een kapel versierd met piramides en andere kunstwerken gemaakt van echte skeletten. Heel vreemd om te zien, maar het is eens iets anders.

Onze volgende verblijfplaats voor de komende dagen is het skioord Harrachov, net aan de Poolse grens. We hebben daar een soort appartementje met drie kamers en Arthur heeft er zelfs een bureau om te studeren! En geloof het of niet, hoe vinden we het toch… het bos rond het hotel steekt vol bunkers! Echt… Koen was meteen op ontdekking.

En nu een beetje hopen op wat redelijk weer want de komende dagen ziet het weerbericht er zeer triestig uit, net we nu de natuur weer willen ingaan. 🤞

1. Oma:
    1 augustus 2023
    Dat met die skeletten is speciaal ...
  2. Tania Van Zand:
    3 augustus 2023