Karlovy Vary

10 augustus 2023 - Karlovy Vary, Tsjechië

Vandaag deden we wat we in deze stad moeten doen: wellnessen. Sommigen kozen voor een massage, anderen gingen voor de verschillende baden.
Nadien trokken we de stad in: een bezoekje aan de orthodoxe kerk wat verderop in de straat, en de vele winkelwandelstraatjes. We liepen voorbij het Spa III hotel, waar Sissi zich liet behandelen tijdens haar verblijf in de stad, maar ook in de voetstappen van James Bond, want een deel van de film Casino Royale werd hier gedraaid aan het grand Pupp Hotel, waar ook een kleine casino aan is, niets te vergelijken met die uit de film.
De stad heeft ook een jaarlijks filmfestival en veel grote sterren passeerden hier in de loop der jaren de revue.

s’ Avonds wou Arthur zijn geluk uittesten in het casino, maar het enige rijker dat hij werd was ervaring, en het besef dat je heel snel veel geld kunt verliezen als je niet oppast. We bleven uiteraard heel braaf 😇.

Het was een mooie afsluiter van de vakantie, morgen rijden we naar huis…

1. Oma:
    10 augustus 2023
    Mooie reis 👍. Veilige thuisreis 🙋🏼‍♀️
  2. Palinckx Maria-Magdalena:
    11 augustus 2023
    Welkom thuis!👍
  3. Gerda:
    13 augustus 2023
    Bedankt,Nathalie & Co.´t Was weer fijn om een beetje mee te reizen via jullie reisblog.Handige tips om ooit zelf Tsechie te ontdekken.Kom veilig thuis.Ondertussen heeft hier het natte en grijze weer plaats gemaakt voor het (water)zonnetje.Grt.