Zaterdag 25 juli Mestre-Heiligenstein

25 juli 2020 - Heiligenstein, Frankrijk

Nog even vermelden waarom Arthur gisteren een ander spookachtig masker droeg... in de vaporetto naar Murano zat achter hem een oude Italiaan die hevig zat te bellen, mondmasker onder zijn neus en nog hele tijd hoestte. Al waren de raampjes open vond ik dit niet veilig en gaf hem een ffp2 masker dat we ook mee hadden voor minder veilige situaties. Nadien deed die man zijn masker zelfs af en at een bolletje en begon zonder masker hevig te bellen, uiteindelijk kon Arthur ook verder gaan zitten. Hij vond het masker aangenamer en hield die dan de hele dag... sommige mensen snappen het zelfs hier nog niet altijd, maar we blijven voorzichtig.

De weg was zeer rustig en wel veel meer verkeer richting het zuiden. Aan de Gotthard hadden we een half uur file, de andere richting had het dubbele.

We zijn veilig in ons mooi hotelletje geraakt in Heiligenstein, ook een soort appartement met een mezzanine. Er is een groot terras aan het restaurant en het personeel draagt maskers.

We liepen nog even in de straat op Zoek naar Klevener wijn, de specialiteit van het dorp. Koen proefde en keurde het goed. Wat betreft covid waren er dan weer... geen maatregelen... we hielden onze maskers en bleven op afstand, maar je kon koekjes nemen uit een gezamenlijke pot, en de overige bezoekers hielden niets afstand... nog even genieten van het warme weer (30graden ook hier) en het wijdse uitzicht tot aan het zwarte woud. En hopelijk de lekkere keuken!

1. Marie-Louise Tiest:
    26 juli 2020
    Bedankt voor de mooie verhalen die jullie weer geschreven hebben. Ik heb weer wat bijgeleerd. Ook mooie foto's. Jullie hebben een mooie vakantie gehad en nu terug naar realiteit.
  2. Tania Van Zand:
    27 juli 2020
    Weeral een mooi reisverhaal. Veilige reis terug en hopelijk tot snel. Grts Tania