Vrijdag 21 juli Graz

21 juli 2017 - Graz, Oostenrijk

Vandaag staken we de grens terug over om Graz in Oostenrijk te bezoeken. Het is een gezellige stad met mooie oude gebouwen en veel terrasjes en pleinen. Zeer aangenaam. Ook veel toeristen. We wandelden in de stad en namen een treintje naar het schlossberh. Elise bleek boven haar pitzi-pet aan de kassa te hebben vergeten: groot drama, maar de lieve bestuurder belde naar zijn collega die de pet met het volgende treintje naar ons stuurde: oef! Veel schloss is er niet meer te zien omdat deze onneembaar bleek en Napoleon na zijn verovering van Wenen besloot om het fort te ontmantelen. Nu is het vooral een mooi park. Met als symbool van Graz een klokkentoren. We keerden terug naar Ptuj om een laatste keer te zwemmen.. en in te pakken: zwarte woud here we come...

1. Gerda:
    22 juli 2017
    Zo te lezen en te zien .....een super vakantie.De weergoden zijn jullie blijkbaar goed gezind.Geniet met volle teugen.Hopelijk in het Zwarte Woud even mooi weer....ook prachtig om te verblijven.