Maandag 24 juli Burg Hohenzollern en Rottweil

24 juli 2017 - Rottweil, Duitsland

Vandaag begon de dag zoals gevreesd met hevige regenbuien. Hierdoor bleef iedereen wat langer in bed en was het restaurant overvol om 9 uur 's morgens.  Na lang twijfelen beslisten we om naar Hechingen te rijden om het kasteel van de Hohenzollerns te bezoeken. Om de dag helemaal goed te beginnen gaf Elise over in de auto. Al gelukkig hadden we onze 'kotszak' mee met alle nodige opkuismateriaal en reservekleding. Vanaf dan wel geen druppel regen meer gezien en tegen de namiddag zelfs zon (terwijl het in Triberg is blijven regenen en bij thuiskomst zelfs maar 11 graden). Het kasteel is prachtig en wordt nog bewoond door de familie (nu prins Georg) waardoor slechts 1/4 bezoekt kan worden. De kroon van de Duitse keizer is nog te bewonderen. Je wordt verplicht met een gids rond te gaan, in een veel te grote groep, en volgens Koen kende ze er niet al teveel van... Nadien keerden we huiswaarts met een stop in Rottweil, de stad van de bekende Rottweiler waar er verschillende beelden van te bezichtigen zijn. Mooi kleine centrum, heerlijke ijsjes en zelfs blauwe hemel, en om het perfect te maken voor Koen: de kleine oude gevangenis waar gravin von Stauffenberg verbleef in 1944 na de mislukte aanslag van haar man op Hitler. Ook een hoge toren van 223 m(!) gebouwd door ThyssenKrupp als testtoren voor hun nieuwe liften. Die is nog niet helemaal af maar zal dan bezocht kunnen worden. Nu luisteren we naar de gietende regen in afwachting van wat de weergoden ons morgen gaan gunnen...