Woensdag 19 juli Avontuur en wijnroute

19 juli 2017 - Ptuj, Slovenië

Vandaag kozen we in de voormiddag voor het avonturenpark van Betnava bij Maribor: klimmen in de bomen, deathrides bij de vleet. Met deftig materiaal, helm en uitleg deden we verschillende parcours, niet evident, en al helemaal niet toen Marie een platform miste en in het midden van een deathride vast bleef te zitten. Al gelukkig waren er pientere tieners op de grond die een hoge tak vonden om ze zo verder te trekken. Iedereen vond het heel plezant, maar ook zeer vermoeiend, vooral Elise die dapper meedeed. Nadien reden we terug richting Ptuj, maar met een grote omweg langs de wijnroute van Oost Slovenie, naar 't schijnt hun beste wijnen. Mooie landschappen met wijnranken op steile heuvels. In Jerusalem, ooit opgericht door kruisvaarders hielden we halt voor een proeverij en late middagmaal. Koen kocht een paar flessen en zelfs een kleintje voor Nathalie die zich kon laten verleiden door een eiswein (wijn van druiven die pas na vijf dagen vorst geplukt worden, zeer zoet). Het was dan ook een dure fles: 24 euro voor 0,25l, maar voor een keertje dat Nathalie wij  drinkt mag dat wel eens... onderweg zagen we ook mooie ooievaars die in de regio verblijven. En zoals gebruikelijk eindigden we de dag aan het zwembad, met de Vlaamse vriendin van de kindjes Florence. Er leek een zwaar onweer op komst, maar waaide uiteindelijk over Ptuj. De temperaturen zijn hier nog steeds rond de 32-34 graden.

1. Tania Van Zand:
    20 juli 2017
    Leuke foto's en heel leuk om jullie reis zo mee te kunnen volgen. De wellness was leuk precies en de deathrides ook precies. Benieuwd naar het vervolg van jullie reis