23 juli Monterey - Morro Bay

24 juli 2019 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vroeg opstaan vandaag om op tijd onze boot te halen. Gewapend Met anti zeeziekte pillen en sterke gemberpillen in onze maag en een paar lagen van onze warmste kleren aan, boorden we aan met nog een paar tientallen toeristen waarvan de meerderheid niet voorzien was tegen de zeeziekte, tot ergernis van de begeleidster. Er werd meteen gemeld dat je bij misselijkheid best op het benedendek achteraan bleef. Zoals velen gingen wij dapper op het bovendek voor een beter zicht. Onze magen hielden zich dapper, maar in de bewolkte baai was het met momenten berenkou. En zo leden wij kou op een van de warmste Belgische dag ooit...De meisjes vluchten samen met 1/3 van het bovendek naar binnen, een overige derde deed het omwille van maag problemen. De sfeer op het benedendek ging dan ook gepaard met aangename geluiden🤢🤮die Arthur de kou deed verkiezen boven de warmte. Los daarvan zagen we een twintigtal walvissen, soms in groep die aan het eten waren, sprongen half uit het water, traag terug plonsden met hun staart, mooi mooi, en ook groepen zeeleeuwen die net als dolfijnen uit het water springen. Ook veel zeevogels als pelikanen. En trots op onszelf in deze survival of the fittest: de magen deden het prima! In de namiddag was het niet walvissentellen maar mustangs! In alle kleuren kon je ze met tientallen tellen langs de highway 1. Koen was er jaloers op maar met drie kinderen en onze vele valiezen was dat geen optie helaas. Onze reis werd verdergezet langs prachtige groene kliffen en helderblauwe water, prachtig... en veel zon! In San Simeon zagen we in de verte Hearst castle, maar dat laten we aan ons voorbijgaan. We reden tot onze stopplaats: het rustige Morro bay met zijn grote Morro rock in de zee. Onze reis komt stilletjes aan tot zijn eind, de lus is bijna rond.