19 juli Oakhurst- San Francisco

20 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Eerst nog een lekker ontbijt genoten in onze best western dat volhing met schilderijen van ene Ghyselinck, stichter van het hotel. Met zôn naam kon niet anders dat dit een Belg was, en na enig gegoogle bleek dit ook zo te zijn. We stopten in Oakhurst nog in een paar antiekwinkels en zetten onze reis verder met onze downloads van Willem Boeva en Bart Cannaerts op, waar iedereen van genoot. Blijkbaar was deze weg niet altijd rechtdoor want Elise liet plots weten ondanks het bijna dagelijkse reispilletje: ik voel me niet goed... paniek aan boord iedereen zoeken naar een zakje: met kartonnen borden, een papieren zak en een stuk lekkend plastiek probeerden we de schade te beperken terwijl Koen een veilige stopplaats zocht. Wat poetswerk, propere kleren en een nieuw coconut boompje verder konden we de route verder zetten... dit hoort ook bij een roadtrip zeker🥴

Met een vrij vlot verkeer kwamen we in de namiddag aan in de prachtige baai van San Francisco, de eilanden, Alcatraz en uiteraard de Golden Gate brug. Veel frisser hier ca 22 graden, brr terug truien aan😱 . Na gesettled te zijn in het hotel ( waar we de ´upgrade ´ voor maar 360 dollars weigerden, trokken we naar de nabije Union Square en Chinatown. De kinderen ontdekken een grootstad, met alles wat erbij hoort: urinegeuren, marihuana, daklozen en bedelaars, maar ook prachtige gebouwen, winkels, en de befaamde kabeltrams. Na een lekker Japans avondeten kropen we moe in ons bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl