2 augustus Boston- freedom trail

3 augustus 2022 - Cambridge, Massachusetts, Verenigde Staten

Na een goede lange nachtrust en een stevig ontbijt met de onmisbare wafels besloten we richting Boston centrum te gaan om te wandelen langs de Freedom trail. Na wat zoeken geraakten we met de metro naar het centrum van de stad.

Boston is een van de oudste steden van de VS en elke straat herinnert aan de beginjaren van de Verenigde Staten en de onafhankelijkheidsoorlogen tegen de Britten.

Freedom trail

De freedomtrail is een rode bakstenen lijn op de grond doorheen de hele stad. Je loopt hiermee door het hele historische centrum van de stad, je vertrekt aan het oudste park van de Vs, Boston Common, langs het state house, faneuil hall, kings chapel, het old state house, enz. We hielden halt aan de mega populaire markten aan Quincy Market waar je alle Bostonspecialiteiten kan proeven naast de vele Dunkin Donuts( die hier zijn ontstaan): clam chowders, lobsters, irish stew en Samuel Adams bier. En uiteraard drinken we met een plastieken rietje😋

Tegen de middag gaf de stappenteller al vuurwerk en waren we nog maar halverwege onze route (die nochtans maar 2,5 mijl lang is).

Even relaxen op een terras aan Ned devines irish pub en we zetten de route  verder. We hielden nog halt bij Mikes pastry in de Italiaanse wijk: zijn canollis hebben wereldfaam en wilden we dan ook proeven. Uiteraard in Amerikaanse proporties… De route eindigde bij de Us Constellation, het oudste oorlogsschip van de VS. We keerden met een snelle ferry terug naar het centrum, onze voeten waren ons dankbaar en kwamen vlot terug met de subway naar het hotel. Nog een stop aan een supermarkt in de buurt en gaan eten. We hebben alvast goed genoten van deze eerste dag.

1. Katia:
    3 augustus 2022
    Eerste volle dag achter de rug! Mooie foto’s, tevreden gezichten!