26 augustus Lets go home…

26 augustus 2022 - New York City, Verenigde Staten

Alles staat ingepakt klaar, en ja t’is ons gelukt om er alles in te krijgen…

Maar eerst nog een laatste check afvinken op Elises lijstje: bovenop een hoog gebouw gaan staan. We kozen hiervoor het nabije Summit One Vanderbilt, tweede hoogste in de stad, nr 11 in de wereld. Een heel speciale ervaring, een lift vol lichtjes en flitsen, spiegelzalen en ballonnen, de kinderen vonden het heel leuk. En aangezien het gebouw in het midden van de stad staat kan je helemaal rond kijken. De andere hoge toppers, central park, Brooklyn Bridge en zelfs in de verte het vrijheidsbeeld. Een mooie afsluiter voor een geslaagde vakantie:

De vaart in het maid of the mist bootje in de Niagara falls was sowieso een onvergetelijke topper

We genoten van de rijke boeiende musea zoals dat van JFK, de Smithsonians, Natural history en zelfs van Star Trek

Naast tonnen fastfood aten we al gelukkig ook lekkere Caesar Salads, aziatische specialiteiten en heerlijk Italiaans en Mexicaans

Wereldsteden als Washington DC en New York City bleken veel veiliger en proper dan onze steden…

Onuitwisbare uitzichten vanop Summit One en het Washington Monument

We zagen de bakermat van de VS met steden als Boston en de freedom trail, Plymouth en Philadelphia

Ontdekten het historische erfgoed van de VS met de onafhankelijkheidverklaring, de Liberty Bell, Arlington, Gettysburg

We hebben supertoffe mensen ontmoet zoals Greg en Tania, Janet en Bill, Katia en Giovanni, en veel tijd doorgebracht met onze fantastische familie uit Arizona Barney, Mary Ann en Devon

Les voyages forment la jeunesse , en deze reis heeft daar zeker toe bijgedragen bij onze jeugd.

En nu de vlieger op!

Tot zover Amerika 2022, hope to come back one day…

1. Oma:
    27 augustus 2022
    Prachtige reis, veel gezien . En nu beginnen plannen maken voor de volgende reis.
    Veilig thuis ! 😘🍀
  2. Gerda:
    27 augustus 2022
    Veilige terugreis.Een prachtig verhaal.Herinneringen om nooit te vergeten .Wat een ervaring voor de 3 kinderen.Heel wat inspiratie voor de volgers.Eens thuis,terugblikken op een fantastische vakantie.Tegelijkertijd dromen van nieuwe (verre) horizonten.Alvast batterijen opgeladen voor een nieuwe start.