8 juli Sedona-Sliding Rocks- Flagstaff - Tusayan (Grand Canyon)

9 juli 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Een heel drukke dag gehad vandaag.

We begonnen in Sedona, rondrijden langs de mooie Red Rocks,  en een wandelingetje tussen de hagedissen. Een spirituele ervaring, of the vortex hebben we niet gehad, ook geen sporen van mogelijke aliens, maar prachtige natuur. Het is hier toch een twintig graden fahrenheit kouder dan in Tucson.

Dan vertrokken we naar het noorden, met een stop in Sliding Rocks, super druk was het daar, en zoeken naar een klein spotje schaduw tussen de rotsen. Het water was dan weer ijskoud, maar de kinderen hadden er wel plezier. Volgende halte was Flagstaff, een mooie stad dat vroeger aan de route 66 lag. Heel aangenaam, veel restaurants en originele winkeltjes, en zooo rustig, bijna verlaten, enkel hier en daar een paar toeristen.. En ‘oude’ gebouwen van 1880-1900. In de winter kan je hier skien...een geslaagde stop. Onderweg een heel andere vegetatie, groen, bomen en anders dan in de Ardennen kan je mijlenver door de bomen heen kijken. En grote vlaktes, al reden we boven de 7000 voet bij momenten. Geen haarspeldbochten, in de verte nog wel sneeuw op de bergen (tot 12000ft).

En dan onze einddoel voor vandaag, de Grand Canyon, en vanavond nog de zonsondergang meepikken. Dit lukte ons nipt, want de kinderen sprongen bij aankomst eerst nog in het zwembad, we moeten nog een pass kopen, er zijn shuttlebussen, een hele organisatie, maar we kwamen op tijd. Hier heel anders dan alle plaatsen die we al hebben gezien: pokkedruk, vol toeristen van overal, jaja, zelfs Belgen in ons hotel! Het was de moeite, al zijn de kleuren heel anders dan met zon, en de hoogte is toch zeer indrukwekkend. Niet voor mensen met hoogtevrees. Dan vonden we eindelijk een steakhouse waar Koen naar uitkeek, en at dan ook een steak van 12 oz, oftewel 280 gram, en je kon tot 20 oz kiezen... en nu is het bedtijd.