9 juli Grand Canyon - Page

10 juli 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na een Amerikaans ontbijt (pannenkoek, ei met spek en gebakken patatjes en cinnamon rolls) reden we terug naar de Grand Canyon om eerst de westerse kant, en nadien de oosterse kant te bezichtigen. Onderweg zagen we een paar herten en eekhoorntjes. De canyon was nog indrukwekkender dan gisteren, je kan er niet genoeg van krijgen. We eindigden ons bezoek in Desert view, waar een Indiaanse toren staat ( en waar aziatische toeristen het nodig vinden om over de omheining te gaan voor fotos... zoals een tijdje geleden toen er een paar een dodelijke val maakten...zotten). Na de grand canyon hadden we een rit van ongeveer twee uren voor de boeg. Buiten kleine ‘dorpjes’ bestaande uit enkele afstandse caravans  was er niets te zien, maar wel enorm afwisselende landschappen: van groene bomen, naar roze rotsen, rode rotsen, zwarte bergen, zandbergen, groene vlakten... ongelooflijk mooi, en zo weids, een weg en enkel natuur overal waar je kan kijken. Voor Page stopten we nog kort bij Tuba City waar dinosaurussporen zijn gevonden in wat ooit lavamodder was. De indianen van de streek verkopen er hun juwelen en geven een rondleiding, in volle zon, we voelden onze kuiten bijna verbranden op die tien minuten dat we daar stonden. De omgeving werd ook door de Nasa gebruikt om de maanlanding te oefenen. Marie steunde alvast de lokale industrie door een mooi kettinkje te kopen aan het Indiaans kraampje. In Page sprongen we nog in het zwembad en gingen dan een pizza eten in het centrum. Op de twee kilometers er naartoe passeerden we zonder overdrijven 12!!! Verschillende kerken, lutheranen, evangelisten, wat dan ook... en dit voor zo’n klein dorp... onder de muziek van Mama’s jasje : het is een nacht en Kim Wildes ‘ kids in America’ reden we naar het hotel, maar eerst nog even naar de sterrenhemel gaan kijken....