Brandenburger Tor - Checkpoint Charlie - Kurfurstendamm

4 augustus 2021 - Berlin-Weißensee, Duitsland

Weeral een zonnig dagje in Berlijn. Vandaag eerst een bezoekje aan de Brandenburger Tor, en wat rondkuieren In de wijk. Ook een bezoekje aan het indrukwekkende Holocaustmonument, al waren de meningen hierover verdeeld in ons gezin.
Elise kon eindelijk naar het Ampelmann winkeltje en we aten in het zeer hippe Frittenwerk op Unter den Linden. We wandelden tot aan Checkpoint Charlie en bekeken daar de tentoonstelling. Het Mauermuseum zagen de kinderen niet meer zitten, de Berlijnse muur is voor hen heel abstract, nochtans heb je hier leuke en minder leuke verhalen  over het ontstaan van de muur en de ontsnappingspogingen van Oost-Berlijners.
Na een bezoekje aan de bekende Rausch chocolatier namen we de tram naar Kurfurstendamm om even te gaan shoppen in Kadewe, dat niet echt spek voor onze bek is.  Geen Louboutins gekocht en we kozen vrij snel dan maar om naar ons huisje terug te keren om nog wat te zwemmen, in de tuin te gaan zitten en te ontspannen. S’avonds aten we in onze internationale wijk bij Qadmous een Libanees restaurant. Een nieuwe ervaring voor de kinderen al was het enthousiasme wat verdeeld. Koen en Elise liepen eerst nog door het Volkspark Friedrichshain naar huis, de rest nam meteen de bus.

1. Oma:
    4 augustus 2021