21 juli San Francisco

22 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Eerst lekker ontbijten op Union square, en weereens zagen we een aziatische toeriste zonder enige gene een hele rij te passeren om haar bestelling te plaatsen. Toen haar werd gevraagd of ze in de rij had gestaan was het plots’don’t understand’ ongelooflijk wat je hier soms ziet.. vandaag  besloten we om de echte toeristen uit te hangen om verdere wijken te kunnen bezoeken zonder dat Koen op de heuvels moet rijden en er zelf ook van kan genieten: de hop on hop off bus. Heel gezellig en met heel wat uitleg via een Hoofdtelefoon. Zo kwamen we in de chinese en italiaanse wijken, de hippie buurt en die met de mooie typische huizen, langs de parken. En reden op de golden gate brug, alleen was daar plots een hele bewolking, mist en niets dan grijze lucht. Best fris ook boven op de bus. Heel jammer voor de mooie fotos, maar ook dat is typisch San Francisco met de wind van de Pacifische oceaan... eenmaal terug in de stad was het weer volle zon en stopten we terug aan de pier om te eten. Helaas kozen we ons slechtste restaurant van de vakantie: twee kindergerechten van de kinderkaart bleken zo pikant dat de meisjes het niet opkregen, en de dienster gaf meteen toe dat ze ons had moeten verwittigen.. welke kok maakt nu pikant eten voor kinderen... de rest bleek trouwens even smaakloos en voor eerst gaven we dan ook geen tip! Nadien gingen we nog terug op de bus en eindigden bij de haven waar tot voor kort iedereen bijna de boot nam naar het vaste land toen de nieuwe brug er nog niet was. Zeer gezellig en nu dus heel rustig. Van daaruit market street door met hier en daar een winkel of shopping mall. S’avonds stapten we nog naar de Italiaanse wijk met een paar steile straten om bij een heerlijke Italiaan te belanden! Zaaalig. Na 21000 stappen mogen de voetjes vandaag rusten.

1. Ivo:
    22 juli 2019
    Als je een californisch wijnhuis bezoekt, Beringer is een aanrader, vooral de White Zinfandel
  2. Tania Van Zand:
    22 juli 2019
    Weer mooie foto’s en leuke verhalen 🌞