6 juli Tombstone en El Presidio

7 juli 2019 - Casas Adobes, Arizona, Verenigde Staten

In de vroege ochtend nog even het zwembad in, het blijft hier warm, zalig. En dan nadat Maggie en Millie opgehaald zijn vertrekken we richting Tombstone, een oude western stad. Het is anderhalfuur rijden. Onderweg prachtige woestijnlandschappen weer, met ook in palmbomen gecamoufleerde gsmmasten, of bruggen over droge rivieren... de rivieren blijven echter bestaan, omdat bij hevige regens, door de kurkdroge grond, het water nergens wegkan, zelfs niet in de grond, en er anders meteen overstromingen zijn. Eerst hielden we halt aan boothill Graveyard, een kerkhof uit ca 1880, met leuke weetjes over de gekende grave;, met een steen op het hoofd geklopt tot hij stierf, per vergissing opgehangen en dergelijke, maar ook de slechteriken die in OK Corral door Wyatt Earp werden doodgeschoten liggen hier. Best grappig, veel stenen op de graven, wat werd gedaan om te vermijden dat dieren de lijken, die niet diep begraven konden worden in de harde grond terug zouden opgraven. Dichtbij ligt dat het stadje Tombstone dat gebouwd werd in de buurt van mijnen. De meeste woningen en gebouwen zijn authentiek en dateren uit 1880, wat in Amerika als zeer oud wordt beschouwd... saloons met prachtige bars, en vooral souvenirshops met echte stetson hoeden, lederen boots en riemen. We aten een lekkere hamburger net toen een stortvlaag naar beneden kwam, regen in Arizona: daar maak je foto’s en films van, mensen gaan erin rondlopen, zo zeldzaam... nadien een stoffige geur dat blijft hangen. We gingen kijken naar de show waarin het verhaal van Ok Corral wordt verteld, best grappig wel.

Nadien reden we terug naar Tucson downtown, om El presidio te bekijken,  het centrum met oa  het museum van moderne kunst, stadhuis, enz. Daar spraken we nog af met Maggies zoon Zack, en Na een Amerikaans ijsje haastte Koen zich naar zijn afspraak met de zoon van een veteraan die met hem contact had opgenomen na het lezen van het krantenartikel.

Morgen wacht ons nieuwe avonturen en reizen we verder in Arizona, en laten we helaas de uiterst gastvrije en fantastische familie achter... we gaan ze erg missen, en hopen ze snel terug te zien!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade