10 augustus Ithaca -Watkins Glen - Corning

11 augustus 2022 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

Vandaag blijven we nog aan de finger lakes. Er stonden twee wandelingen op het programma: Taughannock Falls en Watkin Glen aan het Seneca meer. Heel mooi maar ook hier vaak een laag waterniveau. Flink klimmen dus goed voor de conditie. We kregen ook een telefoontje met heuglijk nieuws net voor de tweede wandeling, dat met veel enthousiasme door iedereen werd onthaald in de auto!

Na zoveel fysieke activiteiten was het tijd voor weer wat cultuur en reden we naar Corning, wereldberoemd voor zijn glas en waar er een enorm groot glasmuseum is. Het was zeker de moeite met kunstobjecten van de Egyptische tijd tot heden, vazen, glazen, … een enorme collectie, maar ook een wetenschappelijke hoek over glas en dat kon onze toekomstige fysicus ook wel bekoren.  Nog even langs het hotelwinkeltje om onze bon van 20 usd te verzilveren.

En we zijn klaar voor het volgende avontuur: onze Canada app is helemaal ingevuld om de grens over te mogen, hopelijk.