5 augustus Cape Cod

5 augustus 2022 - Cape Cod, Verenigde Staten

Een nieuwe dag dat begint met totale bewolking, maar nog steeds lekker warm en supervochtig (70%) . Eerst een mega zoet ontbijt in Dunkin Donut nuttigen, en dan toeren op het schiereiland. Veel toeristische winkeltjes onderweg blijken nog dicht en pas om 1500 uur open te gaan, vreemd in toeristisch hoogseizoen. Chatham is onze eerste stop: voetjes in de ijskoude Atlantische oceaan, naast zeesla( geur van Japanse algen) en vooral het bord: opgepast zwemmen verboden omdat er hier witte haaien zwemmen maakte indruk. Helaas geen haai te bespeuren, Marie had er bijna een paar druppels bloed voorover om hem te lokken. Wat we wel zagen waren prehistorische horseshoe crabs, zwemmend net voor onze voeten, indrukwekkend schubbige beesten met pootjes die blijkbaar gegeerd zijn in de farma voor medicijnen ( volgens Koen heeft het blauw bloed).
Een korte wandeling sloegen we af omwille van de teken en onze spray in het hotel is gebleven 😕Volgende stop het Marconi Chatham Center, waar Marconi de telegrafie tot Engeland uitwerkte en jarenlang zijn uitvinding hier verbeterde. Een klein museum over de wonderen van radiografie en eigentijdse wifi dat veel levens heeft gered, ook tijdens de oorlogen. Ook leuke coderingstoestellen die de kinderen met plezier uitprobeerden.

Etenstijd en we stopten in een lokale drukbezochte fastfood The Knack. Onze rust werd verstoord door een flinke knal: dat herken je meteen… een jeep die van de parking linksaf de baan op wou draaien waar een wagen recht op knalde. Spektakel op het terras. Geen zwaargewonden al gelukkig maar een ziekenwagen werd er toch even bijgehaald en een paar politiewagens stonden hier na een paar minuten. We kwamen nog drie andere ongevallen tegen op dezelfde namiddag ( met airbags achterop andere geknald)… er zijn hier dan ook amper wegen.

De grootste schok was te ontdekken dat Andre Hazes ´zij gelooft in mij’ heeft vertaald van een lied geschreven door Steve Gibb en niet origineel heeft geschreven.

We reden nog verder naar het Noorden tot Marconi Station Site om de white cedar swamp trail te bewandelen. Swamp was wel wegens de droogte niet te zien maar het was rustig en gezellig wandelen, ondanks de plakkerige hitte. De zon kwam in de namiddag door de wolken en we reden nog een paar kustplaatsjes af. Heel gezellig allemaal, en nu nog wat zwemmen in ons motel.