6 augustus South Deerfield - Mohawk Trail - Albany

7 augustus 2022 - Latham, New York, Verenigde Staten

Eerst een typisch Amerikaans ontbijt met pancakes, french toast, alles erop en eraan. Dan nog even door Hyannis, de grootste ´stad’ op Cape Cod en vooral wieg van de Kennedy’s. We reden dan ook langs het huis van Joe en Rose Kennedy, met daarnaast het huis van John en Jackie, op een heuvel met prachtig zicht op de oceaan.

Dan zetten we de trip voort naar South Deerfield.

We hielden nog halt bij een antiekwinkel, propvol tot aan de nok, met een bloedhete zolder die naar een houten sauna rook, maar geen schatten op zolder gevonden helaas. Ook helaas voor Arthur geen bezoek aan het Emily Dickinson museum in Amherst dat pas op 16 augustus heropend na de covid periode.

Dan maar het doel van de reis: de yankee candle fabriek in South Deerfield.

Het hele jaar Kerst: een soort Mega Van Gastel en Kathe Wolfhart winkel met duizenden kaarsen:) helaas mag een valies maar 23 kg wegen… Al stelde Arthur meteen voor een vijfde valies te gaan kopen.. kiezen tussen al die geurkaarsen was dus zeer moeilijk. Maar zeker de moeite om te bezoeken.

Op weg naar ons volgend hotel volgden we de Mohawk Trail, een kleine omweg maar langs rustige dorpjes en groene natuur.

Onderweg nog een antiekwinkeltje meepikken waar Koen blij van werd en wat stoppen voor het uitzicht. We kregen ook en goede regenbui op ons hoofd, al gelukkig duurde die maar vijf minuten. Het valt ons op dat je hier geen camionetjes ziet op de baan en vandaag hooguit vijf vrachtwagens, wat anders dan de Antwerpse ring.

Vanavond slapen we in Albany, de hoofdstad van de staat New York, die nog geen 100000 inwoners telt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl