9 augustus Finger Lakes - Ithaca

10 augustus 2022 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

Vandaag rijden we richting de Finger lakes. Eerst door Madison County langs road 20, gekend om zijn vele antiekwinkeltjes. Wel veel dicht en grote voorbereidingen voor de grote antiekbeurs die hier volgende week plaatsvindt maar die we net gaan missen.

We kwamen rond de middag in Ithaca aan, niet de stad van Odysseus maar een dorpje aan de Finger Lakes. Eerst eten bij een Aziatisch Koreaans klein restaurantje, een ervaring op zich en een verademing om eens geen gefrituurd eten te krijgen voorgeschoteld.

En dan op stap naar een van de vele watervallen rond de meren: Seneca en Cayuga. De Cascadilla Gorge trail dat eindigde op de campus van de Cornell universiteit. Een flinke leuke wandeling met mooie watervallen al is het waterpeil overal heel laag door de droogte. Nadien gingen we tot de buttermilk falls. Een zwaardere wandeling met veel bergop en nadien bergaf, ook hier weinig water helaas maar toch ook mooie uitzichten. Al gelukkig is het minder warm (ca 70-75 ipv 90-95). Ook weer heel wat chipmunks en eekhoorntjes.
Bij aankomst aan ons hotel was er een minder aangename verrassing: onze kamer, meer dan zes maanden geleden geboekt bleek overboekt, door expedia volgens het hotel, dus zitten we nu opgepropt in een kleinere kamer, kregen we wel een bon voor de shop van het hotel en een korting na aandringen, uiteraard zijn de klachtmails al vertrokken. Het hotel is vol en kunnen ze helaas niets meer doen. Tja … enige kamer via expedia geboekt, en t’loopt fout, goede reclame is het niet.

S’avonds was eten vinden niet evident, restaurants sluiten vroeg en waren vol door uitzonderlijk veel toeristen deze week. We belandden dan ook in een iets chiquere plek maar hadden enorm veel plezier, zelfs al gokte onze ober dat we uit Georgie kwamen… het werd een heel leuke avond.