8 augustus Lake George - Adirondack - Utica

9 augustus 2022 - New York Mills, New York, Verenigde Staten

Vandaag rijden we door het Adirondack Park. Eerst nog halt houden aan Lake George, zeer mooi en toeristisch. Daar bezochten we toch nog een Fort: Fort William Henry, net een playmobil fort, we voelden ons in een strip van de Blauwbloezen. Het fort van de Britten werd veroverd tijdens de Frans Indiaanse oorlogen door de Fransen geholpen door de Indianen in 1757. Nadien werd het fort platgebrand ( t’is dus niet origineel maar nagebouwd) en de Britten werden tegen de afspraken van de overgave in, afgemaakt door de Indianen en gescalpt, ook vrouwen en kinderen. Brrr.  Maar een leuk bezoekje ondanks de hitte.

Wat ons verbaast in de regio vol meren en bossen is dat er amper insecten zijn: geen voorruit vol vliegen en ook geen muggen ondanks de hoge vochtigheidsgraad. Strange.

We hielden halt bij Raquette Lake, de enige stopplaats die we tegenkwamen in mijlen om te eten. Een croque monsieur met twee cm hesp tussen en chips als enige groente, maar we hadden energie om onze geplande wandeling te ondernemen bij Rondaxe tower en Bald mountain. Na ingespoten te zijn met onze anti insecten en teken spray, waardoor we zo hard stonken dat beren ons op een km zouden ruiken, waren we er klaar voor.  Heel veel geklim tussen rotsen en erg ´easy’ zoals gelezen was het niet maar heel plezant en omringd door kleine eekhoorntjes, kleine chipmunks. En prachtige uitzichten over de omringende meren. Arthur was helemaal in zijn element. Maar ook een slang(etje) kwam op Marie haar pad, en een paar spechten aan het werk in de bomen, mooi mooi. Dit en de kalkoen familie en bambi langs de weg maakte onze dag compleet.

Net op tijd in de auto om een forse regenbui te vermijden, altijd kort (5 min) maar wel heel heftig.

En verder naar ons volgend hotel om af te koelen in het zwembad, na een stop in de Walmart.