Zaterdag 11 juli castel san pietro terme en rust

11 juli 2020 - Castel San Pietro Terme, Italië

Vandaag platte rust...

Rustig ontbijten, het zwembad verkennen, warm warm buiten.

Kinderen hadden plezier aan het zwembad en speelden nadien samen vreedzaam spelletjes. Genieten van een slaatje met italiaanse tomaten en mozzarella. Een kleine siesta na de middag om te bekomen.

Dan even ons dorpje Castel san Pietro gaan bezoeken, en een eerste stop bij de gelateria...mmmm het heeft gesmaakt.

En dan een warmteonweer, met 36 graden mag het wel een beetje zakken de komende dagen. Koen en de kinderen waren nog snel een plonsje gaan doen, maar liepen snel terug door het onweer. Er viel hagel uit de lucht met af en toe echte kogels van twee drie cm breed, draaiende wind, fluitend langs het huis, spannend. Uiteindelijk bleek ons heuveltje er nog goed af te komen. Wat verderop was een auto in de meter diepe gracht, overal groene straten vol bladeren en takken, opritten nog wit van de hagel een uur later. Blijkbaar wel zeer uitzonderlijk.

We eindigden de dag met een pizzeria ( buiten) en een zeer lang unospelletje.