Zondag 12 juli Bologna

12 juli 2020 - Castel San Pietro Terme, Italië

Zondag 12 juli

Vandaag stond Bologna op de agenda. Onderweg zagen we nog sporen van de storm van gisteren, de wijngaarden verderop in de straat zijn helemaal kapot.

In Bologna was het best druk, meestal gemaskerde, wel weinig tot geen andere buitenlandse toeristen.  Veel graffitis op de muren, overal elektrische draden voor onzichtbare trolleybussen en veel gebouwen in stellingen. Wel authentiek en oude gebouwen , maar gaf toch wel een vuile indruk. We aten een lekkere pasta en stopten op de terugweg voor een ijsje. Alhoewel Elise er geen wou liet ze zich toch verleiden door de heerlijke Mascarpone smaak: identiek aan de witte creme van de tiramisu, heerlijk.

Thuis aangekomen wel even schrikken toen bleek dat de Italiaanse familie van de eigenaars op zondag komen zwemmen, 13 luidruchtige italianen in het bad!

Toch genoten de kinderen nog van het lekkere water. En nog een leuk spelletje spelen samen voor het slapengaan.

1. Marie-Louise Tiest:
    12 juli 2020
    Jullie hebben weeral een mooie en lekkere dag achter de rug. Hup naar het volgend avontuur.
  2. Tania Van Zand:
    13 juli 2020
    Weeral leuk om jullie verhalen te lezen en foto’s te zien. Geniet er nog van in deze rare tijd😎😎