16 augustus Dulles - Alexandria

17 augustus 2022 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Lexington voor de regio rond Washington. Shenandoah np kreeg geen herkansing want op de bergtoppen was het nog steeds regen en mist, geen beren voor ons dus helaas.

Onze volgende stop was het Steven Udvar Hazy air and space museum in Dulles, dat deel uitmaakt van het Smithsonian van Washington. De echte air and space museum is helaas gesloten voor verbouwingen tot de herfst. Maar niet getreurd, ook hier een overvloed aan allerlei vliegtuigen van begin 1900 tot heden, met oa de Blackbird. Ook een paar simulators konden ons gezin bekoren: een ride simulator maar ook een flight simulator die 360 graden draait.

Onder de indruk waren we van Enola Gay het echte vliegtuig waarmee de eerste atoombom op Hiroshima werd gedropt in 1945, genaamd naar de moeder van de commandant aan boord, mochten we nooit vergeten van de gids…  ook een Concorde staat hier binnen, totaal onbekend bij onze jeugd zo blijkt.

In de ruimtezaal kan je de Discovery bewonderen, toch zeer indrukwekkend ook, en een aantal reddingscapsules oa van Apollo 11, ruimtepakken enz

Helaas kregen we het minder goede nieuws dat Katie waar we bij gingen logeren en uren bijpraten,  vandaag net positief is getest op covid. Een hele domper en ook nog gauw een hotel zoeken voor de komende dagen. Al gelukkig was er gratis goede wifi in het museum! We zullen niet dakloos zijn vanavond, oef. Sommige dingen kan je niet voorzien helaas…

We eindigden in een lekkere diner van een Nederlandse eigenaar Silver Diner. En morgen gaan we naar Washington DC.

1. Oma:
    17 augustus 2022
    Ziet er een heel interessant museum uit en herkenbaar