18 augustus Washington DC

19 augustus 2022 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag namen we de metro ( zagen we meteen een grote kakkerlak…)  tot het Spy Museum in Washington DC, een groot museum vol info over alle aspecten van spionage: spionnenspullen, beroemde spionnen, gelukte en mislukte spionageverhalen, enz heel indrukwekkend weeral.

Even een stop onderweg langs het Smithsonian castle genoemd naar de stichter Smithson. Nadien stond het museum of American History op het programma, een van de vele gratis Smithsonian musea die de stad telt. Zo groot weeral, zoveel te zien, van een oorlogskostuum van Clark Gable, de hoed van Lincoln of het uniform van Washington: zere voeten is weeral een zekerheid. Aan de ingang ook de eerste enorme vlag uit 1812, maar je mocht geen fotos trekken helaas. Dus even langs het Hard Rock cafe om te rusten en iets fris te drinken. Dat is twee huizen verder dan het Ford theater waar een aanslag op Lincoln werd gepleegd met aan de overkant het huis waar hij werkelijk overleed.

We kregen ook het verlossende nieuws dat onze vriendin Katie via PCR nu dan weer negatief getest is 😓… we zullen dus nog kunnen afspreken voor we onze reis verder zetten.

Koen moest tot tweemaal zijn id geven om te bewijzen dat hij 21 is om een bier van 2,25% alcohol te drinken, zo grappig…

Bij het verlaten van de stad was er even twijfel bij de jongens over de te nemen metro waardoor de meisjes en Nathalie in de metro al sprongen en vertrokken en de jongens op het perron achterbleven. De deuren gaan snel dicht. De meisjes hadden wel de juiste metro en wachten rustig op de jongens aan onze halte Pentagon City. Uiteindelijk kwam alles goed en konden we nog even shoppen in het shopping center oa in Victorias secret.  We belandden nadien aan het water van de Potomac in hartje Alexandria, door Lafayette ooit de mooiste stad van Virginia genoemd, waar het zeer druk en sfeervol was, met veel restaurants en terrassen. En zo eindigt onze tweede dag in de hoofdstad.

1. Oma:
    20 augustus 2022