3 juli Los Angeles

4 juli 2019 - Blythe, California, Verenigde Staten

Na een redelijke nacht en een lekker ontbijt met wafels en worstjes vertrokken we naar de Walmart om wat inkopen te doen. Nadien besloten we om onze plannen te veranderen en eerst nog wat van LA te zien. We reden naar het chique Beverly Hills en reden door Rodeo Drive tussen de luxewinkels, en nadien verder tot Hollywood Boulevard. Daar was het superdruk, maar ik vond de wijk wel opgelapt tegenover twintig jaar geleden, veel straatanimaties met Star Wars en Adventure figuren die zich ‘gratis’ laten fotograferen en dan vijf dollar vragen, of toekomstige muzieksterren die hun ‘gratis’ cds uitdelen en signeren ol ook nadien geld te vragen. Wij trapten er al gelukkig niet in. We liepen over the walk of fame en naar het Chinese theater waar de handafdrukken van de grote sterren liggen. Toen zagen de kinderen Madame Tussauds en wilden er graag een bezoekje brengen. Het werd best leuk, prachtige poppen die net echt lijken waardoor je je soms afvraagt of er geen echte tussen zit die plots gaat reageren als je er toch wat te dicht tegen zit... maar helaas geen echte sterren... wel veel accessoires om leuke foto’s te maken en een 4d film van de Adventures superhelden. Op de middag aten we in het Hard Rock cafe van Hollywood en vertrokken dan veel later dan gepland richting onze slaapplaats in Blythe, aan de grens van Californie en Arizona. Helaas kregen we dan het Typische Los Angeles ook te zien en stonden we twee uur in de file, waardoor de rit veel langer duurde dan gepland, en we doodmoe pas om 2100 uur aankwamen, met drie slapende kinderen, de jetlag zit nog in onze kleren... maar we kregen onderweg al wel prachtige woestijndecors te zien, en zijn helemaal klaar om de nationale feestdag te vieren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl