10 juli Page- Horseshoe bend - Antilope Canyon

11 juli 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag een mooie dag in Page: eerst een bezoek aan Horseshoe Bend, vijf minuten rijden en vanaf de parking 20 minuten bergop en bergaf door het zand, in volle zon (ca 35graden). De moeite, maar het zicht was het ook... de Colorado draait hier in de canyon als een hoefijzer rond een rots, prachtig. En we waren niet alleen, half Japan was hier ook, gekleed met regenjassen, kappen, gezichtsmaskers als ninjas die een bank gaan overvallen en op de zotste gevaarlijkste plaatsen selfies staan te maken... Hierna een bezoekje aan de plaatselijke Walmart, het blijft een beleving hoe industrieel, voorverpakt, in poedertjes of sprays  het eten hier is. We probeerden op de middag een Taco Bell, zo anders dan hamburgers...

En dan kwamen we voor onze sinds maanden gereserveerde trip naar Antelope Canyon. Met een open jeep in volle snelheid over de snelweg en een hobbelige zandweg, een avontuur op zich om dan de fotogenieke Canyon te bezoeken in kleine groep. Met hulp van onze lieve Indiaanse gids Malcolm maakten we ( en hij vooral) prachtige fotos.  Wel waren we nadien onder het zand en was iedereen aan een douche toe.

Hierna reden we nog even naar de derde grootste dam van het land , de Glen Canyon Dam. Zeer indrukwekkend. En nu etenstijd...

1. Maggie:
    12 juli 2019
    Koen, Nathalie, Arthur,Marie and Elise, it seems you are having a wonderful time seeing all the beautiful spots in Arizona. It was really great meeting Nathalie and your children, they are smart, polite and fun to hang out with. I hope your visit to Tucson was memorable. I am following your terrific blog and loving the storytelling photos. All my love, Maggie