15 augustus Gettysburg - Shenandoah NP

16 augustus 2022 - Lexington, Verenigde Staten

De donkere wolken bevestigden het weer dat we vreesden: flinke regen toen we opstonden. We gingen dan nog eerst langs het museum van Gettysburg waar we gisteren geen tijd meer voor hadden en naar het oorlogskerkhof, de eerste ooit aangelegd in de wereld, en beroemd omdat daar Lincoln zijn beroemde Gettysburg adress uitsprak tijdens de inhuldiging van het kerkhof in 1863.

We verlieten dan Pennsylvania al om het voor Marie lang verwachtte Maryland te betreden, al was dit nu maar voor enkele kilometers om dan Virginia binnen te rijden waar we vandaag zullen overnachten. Nu zitten we dus in de Zuiderse staten.

Vandaag stond op de planning Shenandoah National Park en de Blue Ridge Parkway. Alleen was het weer een grote spelbreker: mist en regen, je zag 50 m voor je wagen dus na een derde van de route in de mist, reden we af van de skydrive line, totaal zinloos je kon totaal niets zien van de mooie uitzichten op de omringende bergen en valleien. We zagen toch nog mooi een hinde van dichtbij, en dan besloten we om maar door te rijden naar onze stopplaats in de oude stad Lexington, waar Koen ook had afgesproken met Gregg en zijn Belgische echtgenote Tania. We aten in een typisch zuiders restaurantje en hadden een heel plezierige avond. En morgen zou de zon terug schijnen…