Maandag 13 juli Dozza en Faenza

13 juli 2020 - Castel San Pietro Terme, Italië

Vandaag vertrokken we eerst naar Dozza, een van de mooiste dorpjes van Italie op 7 km van hier. Bekend omwille van zijn middeleeuws kasteel en pittoreske straatjes, en waarvan de huizen met kunstwerken beschilderd werden. Heel rustig nu en nog meer omdat alle kraampjes en winkeltjes dicht zijn op maandag. We zullen moeten terugkeren.

Nadien reden we verder naar de volgende stad Imola, maar wegens gebrek aan interesse reden we het autodromo voorbij zonder pelgrimstocht langs het monument ter ere van Ayrton Senna. Het hotel van zijn laatste overnachting ligt trouwens in ons dorp Castel San Pietro Terme.

Verder op de baan kom je Faenza tegen, dat zijn naam gaf aan porselein: faiences.  Veel keramiek hebben we niet gezien want ook hier waren veel boetiekjes gesloten op maandag, wat tegelwinkels wel langs de grote baan. Een leuk pleintje waar we in een snelle bar een pasta zijn gaan eten. Top moment voor Arthur toen bleek dat er supersnelle wifi was op het plein waarmee hij allerlei reeksen kon downloaden op netflix...

Op de terugweg stopte Koen langs een kerkhof van het Britse Gemenebest. Prachtig onderhouden door de drie aanwezige tuinmannen... onze tuin is er jaloers van. En dan terug huiswaarts langs de grote supermarkt eerst en in het zwembad om nog wat af te koelen. En nog een heldendaad: elise en koen redden een hagedis van de Verdrinkingsdood uit het zwembad.
Nog een avondwandeling en een partijtje Rummikub, en de dag is weeral voorbij...

1. Maggie:
    13 juli 2020
    Hello Family, as usual your photos and blogs are terrific! And you don't have to fight the crowds of tourists, but not much peoplewatching right? Beautiful places and I love the face mask photos.
  2. Koen en co:
    14 juli 2020
    No it is so quiet, almost no foreign tourists, only italian ones, very nice like this. We get used to the masks, they are severe about it here in Italy. Hope you are all ok with all the covid in Arizona!
  3. Marie-Louise Tiest:
    Ziet er een heel kalme dag uit. Zalig, geen drukte