13 augustus HERSHEYPARK

14 augustus 2022 - Middletown, Verenigde Staten

Vandaag staan de kinderen centraal: Hersheypark aan Hershey Chocolate world, een mega pretpark met 14 tal hevige coasters. De poorten gaan pas om 11 uur open maar al een uur op voorhand is een rij van 100den meters. Eerst een bezoek aan chocolate world waar je in een karretje het proces van het maken van chocolade bekijkt. Nu ja, chocolade,… Op het einde krijg je een chocolaatje en dan weet je het zeker: niets is beter dan Belgische ( of Zwitserse ) chocolade en de onze belandden al gauw in de vuilbak.   En dan uiteraard een shop dat het park in omvang bijna evenaart en volle karren merchandising worden hier meegenomen… in de wachtrij in volle zon passeert een jobstudent met frisse limonade zodat de rij niet flauwvalt. Maar we zetten door… Hershey here we come.

Mega coasters loodrecht naar beneden aan wervelende snelheden, brrr… niet iedereen gaat mee, maar de durvers onder ons zijn in de zevende hemel…  enorme wachttijden die tot 180 min kunnen oplopen bij de populairste attracties… Marie flirtte met de G krachten en kreeg een ´Maverick’ ervaring toen het even zwart werd voor haar ogen… enfin plezier alom, een geslaagde dag.

Wat ons ook hard opviel is dat Crocs blijkbaar nog steeds in zijn, volwassenen en kinderen lopen er hele dag op! Tevreden maar met pijnlijke voeten keerden we terug naar het hotel na sluiting van het park (20.00).