7 augustus Ticonderoga - Lake George

7 augustus 2022 - Queensbury, Verenigde Staten

Na een lekker ontbijt waar je een soort schuimwijn kon drinken om het weekend te vieren reden we noordwaarts naar de grens van Vermont: Ticonderoga, door Arthur op de lijst gezet omwille van een uniek Star Trek Museum. De eigenaar van het museum, een Elvis imitator (i kid you not) bouwde hier tot op de cm replica ´s van de decors op basis van originele plannen. Dit is dan ook een bedevaartsoord voor Trekkies. Arthur en Koen konden er volop van genieten terwijl het voor de meisjes volledig onbekend terrein was en de kennis niet verder reikt dan Spock en Kirk. Heel wat fotos verder reden we nog langs het fort Ticonderoga, oorspronkelijk Frans maar nadien Brits en verlaten na de onafhankelijkheidoorlog, een mustsee maar helaas hebben we er geen tijd voor en beperkt ons bezoek zich tot de ingangspoort. Dit gebied is het begin van de Adirondack , een groot national park dat zijn naam ook blijkt te hebben gegeven aan de beroemde stoelen van Rita die je hier overal ziet in alle kleuren: de Adirondack chair. We kwamen zo net tot aan de grens met Vermont maar bleven in de staat New York. Onderweg nog een paar antiquairs bezoeken maar ook dorpen met ware spookhuizen, vervallen leegstaande houten huizen , pure Halloween.
We kwamen wat vroeger in ons hotel aan, wat ons tijd gaf om te ontspannen aan het zwembad, en de was te doen…